Bijdrage van Bloggers (blogs)
De voordelen van een moderne rapportagetool voor accountants
Plaatsingsdatum | 22-11-2018 |
Berichtdatum | November, december 2018 |
Bedrijven hebben in iedere markt te maken met grote concurrentie. Daardoor wordt hun behoefte aan transparante informatie op basis waarvan ze met vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen, steeds groter. Dat is waar u als accountant om de hoek komt kijken. U kunt u met uw accountantspraktijk onderscheiden door uw cliënten waardevol advies en inzichtelijke rapportages te bieden. Hoe meer inzicht u hebt in de bedrijfsprestaties en financiële gezondheid van uw cliënten, des te groter uw én hun succes. Door u te focussen op datgene waar uw cliënten en hun klanten de meeste waarde aan hechten, kunt u uw adviesdiensten laten groeien. Accountants stellen voornamelijk financiële rapporten op om te voldoen aan de eisen van de wet- en regelgeving en om een financiële historie op te bouwen. Vaak is er sprake van ‘rapporteren om het rapporteren’. De kans is groot dat uw cliënten niet veel wijzer worden uit al die financiële verslagen. Als u cliënten helpt met het verwerven van inzicht in alle financiële rapportage, zullen zij met relevantere vragen voor de dag komen. En dat biedt u de kans om extra adviesdiensten te leveren en zo toegevoegde waarde te bieden. Dit zal leiden tot verbeterde wederzijdse winstgevendheid en een sterkere klantenbinding. Investeren in effectieve rapportage verdient zich altijd terug. In een serie van 3 blogs vertellen wij u welke voordelen een moderne rapportagetool kan bieden. Voordeel 1: Laat zien wat u waard bent In plaats van op prijs te concurreren met andere accountantskantoren, is het zaak om onderscheidende diensten aan te bieden, zodat alternatieve aanbieders flauw tegen uw praktijk afsteken. Hoe zorgt u ervoor dat uw cliënten weten dat zij het neusje van de zalm krijgen voorgeschoteld? Door het vergroten van de meerwaarde die u hen biedt. Dat is misschien gemakkelijker gezegd dan gedaan. Met de juiste rapportagetool kunt u echter uw informatievoorziening en diensten kracht bijzetten. Als u uw cliënten toont hoe zij van uw diensten profiteren en uw rapportages hen meer inzicht bieden in het reilen en zeilen van hun onderneming, is de kans groot dat zij verder met Voordeel 2: Wijs cliënten op de waarde in de details Elke moderne rapportagetool zou een uitmuntende gebruikerservaring moeten bieden. Uw cliënten zouden ieder financieel dashboard moeten aangrijpen als een nieuwe kans om inzicht te verwerven in hun bedrijfsvoering en om een helder overzicht te krijgen van de zaken die er toe doen. Als accountant hebt u oog voor de dingen die cliënten daarbij over het hoofd zien, zodat u hen van professionele ondersteuning kunt voorzien. Uw cliënten hebben behoefte aan zo’n informatieaanbod in de vorm van gebruiksvriendelijke en inzichtelijke rapportages. Help hen om hun financiële huishouding te stroomlijnen en geef de winstgevendheid van uw praktijk een boost door financiële rapportages te vertalen naar praktisch en bruikbaar advies. Voordeel 3: Bied altijd en overal toegang
De cloud biedt uw cliënten eenvoudig toegang tot inzichten in hun bedrijfsvoering en stelt u in staat om op te treden als coach en professioneel adviseur. Als u reeds met uw cliënten samenwerkt op basis van een cloudgebaseerde accountantsoplossing, hebben zij waarschijnlijk rechtstreeks toegang tot real-time rapportages. Wat cliënten echter niet weten, is of die rapporten door u zijn gereconcilieerd, gecontroleerd en op kwaliteit beoordeeld. Moderne rapportageoplossingen bieden u de mogelijkheid om aan te geven wanneer rapporten gereed zijn voor inzage door uw cliënten. Er kan niet met deze verslagen worden geknoeid. Daardoor behoudt u de regie, precies zoals het hoort. Wilt u meer weten over moderne rapportagetools voor accountants? Download dan de gratis whitepaper. |
Categorie(n) | Branche > Accountantskantoren |
Bronvermelding | Visma |
Internet URL | Visma |
Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis periodieke
nieuwsbrief.
Woensdag 26 maart 2025
Seminar Elektronisch factureren en verwerken van boekingsdocumenten: met EU en ViDA
Met een overview van E-factureren in de EU, ontwikkelingen in Nederland, Boekingsdocumenten verwerken: Zenvoices versus Basecone, ViDA en de overgang van de ICP opgave naar Digital Reporting Requirements (DRR) via E-factureren, impact factuurscenario's en aansluiten op Peppol.
Meer info en aanmelden.
Gerelateerde berichten
Adviseren op basis van real-time accounting: laat de tools voor je werken [06-05-2023]
Ondersteun je klanten optimaal door online samenwerking [19-03-2023]