Softwarepakketten.nl

PakketsoortenFacility managementsoftware

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.

Laatste blogs
Top 5 trends bedrijfssoftware in 2017 volgens Microsign Bedrijfssoftware (05-01-2017)
Benieuwd welke nieuwe ontwikkelingen er plaatsvinden rondom alles-in-n bedrijfssoftware voor Productie, Groothandel, ICT & Telecom en Service & Onderhoud? Henry Schrijver vertelt over de trends die je het komend jaar vooruit kunnen helpen om bedrijfsprocessen beter op elkaar af te stemmen.
Naar archief blogs...

Onderstaand zijn enkele functionaliteiten en eigenschappen op een rij gezet waarop enkele van de hier opgenomen software geselecteerd kan worden:

Materieelbeheer

  • Vaste activa administratie
  • Gereedschappenbeheer
  • Keuringen
  • Onderhoud
  • Planning
  • Reserveringen
  • Lokalisering
  • Uitleenregistratie
  • Verhuurregistratie; zie ook verhuuradministraties hierna.

Onderhoud- en service administraties

  • Vastleggen onderhouds/reparatie opdracht; te repareren product, serienummer, type, e.d., eventuele (klacht)omschrijving, opdrachtgever, benodigde onderdelen, uit te voeren werkzaamheden, indicatie garantie opdracht, opmerking intern en extern (t.b.v. opdrachtgever) en gegevens overnemen van verkooporder.
        
  • Afmelden opdracht; gebruikte onderdelen registreren, uitgevoerde werkzaamheden (activiteit, medewerker, uren), opmerking intern en extern, bellijst en bezorglijst.
        
  • Uitbesteden reparaties;
  • Prijsopgave;
      
  • Facturering; via verkoopfacturering, via baliefacturering, via Point Of Sale toepassing of via aparte facturering.
       
  • Uitleenregistratie; tijdelijk ruilartikel (bij defect, reparatie), tarieven ruilartikelen.
      
  • Rapportages; urenstaten, inzicht in declarabel / niet declarabel, inzicht in reparatie historie en status per opdracht.

Verhuuradministraties

  • Algemene kenmerken; vastleggen te verhuren objecten, koppeling met artikelbestand, vastleggen locatie per object en verwijzing naar handleiding/bediening.
       
  • Verhuuropdrachten vastleggen; mogelijkheid van contact betalen, mogelijkheid betalen op rekening, baliefacturering, verhuur aan eenmalige relaties, verhuur aan vaste relaties, vastleggen eenmalige kosten, vastleggen borg en vastleggen Identiteitsgegevens huurder.
        
  • Verhuurplanning; planning per te verhuren object, planning per groep van objecten, vooruit reserveren object, inzicht vrij/gereserveerd in de tijd.
       
  • Facturering; vooraf factureren, achteraf factureren, periodiek factureren (bij verhuur over een langere periode) en elektronisch factureren.
      
  • Onderhoud; plannen onderhoud per object en registreren uitgevoerd onderhoud.
      
  • Rapportage; omzet per object, omzet per klant en bezettingsgraad per object. 

Software opvragen
Facility managementsoftware
Helpdesktoepassingen
Materieelbeheer
Onderhoud- en serviceadministraties
Onroerend goed administraties
Verhuuradministraties
Wagenparkbeheer en -leasing
Laatste artikelen
Nieuw rapport van het onafhankelijke Marktonderzoek FMIS Vendor Landscape 2017 (14-02-2017)
Het eerste rapport van het onafhankelijke Marktonderzoek FMIS Vendor Landscape 2017, editie Benelux, is verschenen. Het onderzoek maakt voor bestaande en nieuwe gebruikers inzichtelijk wat de marktontwikkelingen zijn en welke bedrijven er in de Benelux markt Facilitaire Management Informatie Systemen (FMIS) oplossingen aanbieden.
Naar archief artikelen...
Laatste white papers
Vesteda ondertekent huurcontracten sneller met Ondertekenen.nl (08-10-2016)
Woningbelegger Vesteda heeft MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) en kostenefficiency hoog in het vaandel staan. In dat kader worden processen zoveel mogelijk geautomatiseerd. Sinds kort gaat ook het ondertekenen van de huurcontracten langs digitale weg. Astrid Schlter, directeur Vesteda Property Management, vertelt hoe dat in zijn werk gaat en wat het Vesteda oplevert.
Reserveringssysteem voor optimale bezetting van vergaderzalen (05-02-2016)
Naar archief white papers...
Links
FMN (Facility Management Nederland)
FMN is d beroepsvereniging voor het facilitaire domein dat als platform bindt en verbindt. We zijn een actieve vereniging, een netwerk van professionals, die kennis en ervaring haalt uit de markt en dit onder de leden verspreidt op tal van manieren.
Marqit
Whitepapers, Business Cases, Infocenters en meer over IT oplossingen en IT leveranciers.
Raadpleeg alle links...


Onerzoeksbureau GBNED