Softwarepakketten.nl

PakketsoortenCRM (relatiebeheer) en Marketing

Laatste nieuws
Data-integratie en automatisering hoog op agenda van marketeers (21-09-2017)
De integratie van data vormt de grootste uitdaging op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Dit blijkt uit onderzoek van data-driven marketingbureau 2bMore. Met name retailers, uitgeverijen en media- en evenementenbureaus namen deel aan het onderzoek.
Nutreco kiest voor Microsoft Dynamics 365 online met CRM Partners (04-09-2017)
Arnhemse tech startup IKUU introduceert marketing intelligence-platform (01-09-2017)
DEEN Supermarkten rekent af met inefficient promotieproces (19-07-2017)
Payt en RADAR software hebben hun krachten gebundeld (29-06-2017)
Raadpleeg nieuwsarchief...

Automatisch op de hoogte blijven?
Schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.

Laatste blogs
Harrie van den Bersselaar: Accountancy na robotisering: De noodzaak van CRM (21-06-2016)
De komende jaren zullen de jaarrekeningen en fiscale aangiftes automatisch worden verstuurd naar de klanten, of op een klantenportaal worden geplaatst. Loonstroken worden digitaal afgeleverd bij de medewerkers van de klanten. Kortom, bijna alle contactmomenten met uw klanten zijn verdwenen.
7 Tips om goede klantenservice te realiseren (06-02-2016)
Do's en don'ts op het gebied van big data (09-02-2015)
Naar archief blogs...

CRM
Customer Relationship Management kan onderverdeeld worden naar onder meer de volgende functionaliteit: relatiebeheer, adresbeheer, document management, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties en documenten en managementrapportage. 

Boek "CRM in de praktijk"
Auteur: Sjors van Leeuwen
Een praktische gids voor het succesvol invoeren van Customer Relationship Management (CRM) als bedrijfsstrategie in uw organisatie. Meer informatie via de website van Indora Informatisering (u vindt op de website van Indora ondermeer  whitepapers over CRM).

Marketing
Marketing kan onderverdeeld worden naar onder meer de volgende functionaliteit:

  • Database marketing; het onderzoeken van bestanden op verbanden, ondermeer bedoeld voor het nemen van strategische beslissingen. Wordt ook aangeduid onder de noemer Analytische CRM.
       
  • Direct marketing; software voor direct marketing moet het mogelijk maken om aan een vooraf gedefinieerde selectie van personen of bedrijven een mailing te zenden. Wij maken onderscheid tussen een mailing per brief, email of bijvoorbeeld via social media. 
       
  • Telemarketing; software ter ondersteuning van telefonische verkoopactiviteiten. Functies die hier een rol spelen zijn: belscripts samenstellen, ontdubbelen, statistieken en rapportage en de mogelijkheid van telesales (direct orders invoeren). Verder speelt een koppeling met CTI software (middleware) een rol. CTI software zorgt voor verbinding tussen telefooncentrale(s) en applicaties.
       
  • Internet (enquête) marketing; internet inzetten als direct communicatiemiddel met potentiële klant. Internetenquêtes zijn onder deze rubriek geplaatst, waarbij de volgende functionaliteit een rol speelt: enquête door gebruiker zelf op te zetten (inclusief vragen en antwoorden), groeperen van vragen, gewichten toekennen aan (groep van) vragen en antwoordafhankelijke vragen, analysemogelijkheden, grafische weergave resultaten en exportmogelijkheden (zoals Excel en SPSS). 

Software opvragen
Acquisitie software
Call center software
Marketing software
Relatiebeheer (CRM)
Verkoopplan, -budget/-forcast
Laatste artikelen
Rapport: CRM voor de accountancy 2016 (27-09-2016)
Dit rapport is gericht op accountancygerichte CRM-systemen. Bij de selectie van dergelijke systemen staat voorop dat deze in min- of meerdere mate afgestemd zijn op de werkwijze binnen een accountantskantoor. Zo is een koppeling met andere systemen die gebruikt worden binnen de accountancy van groot belang als het gaat om eenmalig registreren van (relatie)gegevens.
SAP voorop in markt voor CRM- en ERP-oplossingen (01-10-2015)
Naar archief artikelen...
Laatste white papers
Bedrijfssoftware in de cloud of op eigen server: whitepaper over verschillen tussen SaaS, Cloud en On Premises (12-08-2017)
Ondanks de explosieve groei van bedrijfssoftware in de cloud blijven sommige organisaties twijfels houden bij deze vorm van software. Twijfels die vrijwel altijd gebaseerd zijn op angst om geen controle meer te hebben, om de beveiliging over te laten aan een ander, of om geen direct contact met de leverancier meer te hebben. Twijfels die niet per se nodig zijn.
CRM Partners doet een fastforward naar de vereniging van de toekomst (12-05-2015)
Finan Order2Cash Retail ingezet bij Wehkamp (19-02-2014)
Naar archief white papers...

Accountancy

Rapport: CRM voor de accountancy
Het rapport "CRM voor de accountancy" is gratis beschikbaar met aandacht voor software met functionaliteit op het gebied van relatiebeheer, adresbeheer, digitaal dossierbeheer, document management, urenregistratie, factureren, procesbeheer, planning & control, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties, dossiers en documenten, rechten en rollen, portaalfunctionaliteit en managementrapportage.
Naar gratis opvragen rapport: CRM voor de accountancy.

Binnen de accountancy heeft CRM betrekking op: relatiebeheer, adresbeheer, digitaal dossierbeheer, document management, urenregistratie, factureren, procesbeheer, planning & control, correspondentie, zoekfunctionaliteit naar relaties, dossiers en documenten, rechten en rollen, portaalfunctionaliteit en managementrapportage.
Meer informatie...

Links
Bsuiness by Phone
Met informatie over telemarketing.
CRM Daily
Portal met internationaal nieuws over CRM en andere onderwerpen in relatie tot software.
CRM Issues
Portal over CRM.
CRM Ittoolbox
Informatie over CRM en CRM toepassingen.
Raadpleeg alle links...

Aanbevolen

- Kantoorautomatisering





Onerzoeksbureau GBNED