Softwarepakketten.nl

White papers

Compleet en betaalbaar ICT- en kwaliteitsplatform voor de MKB-accountant

Plaatsingsdatum 19-12-2014
Berichtdatum December 2014

Voor kleine en middelgrote accountants- en administratiekantoren is het een tijdrovende en kostbare operatie om de kantoorprocessen efficiënt en compliant in te richten. Drie accountantsbureaus staken de koppen bij elkaar en ontwikkelden het review proof ICT- en kwaliteitsplatform ABOS. Een volwaardig en betaalbaar kwaliteitssysteem voor de MKB-accountant.

Een van de initiatiefnemers en ontwikkelaars van ABOS (dat staat voor Accountants Back Office Samen) is registeraccountant Frank van Disseldorp van accountantsbureau WIJmetAARTS in Dongen. “Als klein en onafhankelijk kantoor vroegen we ons af hoe we onze organisatie optimaal konden inrichten en organiseren. Hoe slaan we de brug tussen de steeds veranderende wet- en regelgeving en de dagelijkse praktijk? Hoe laten we processen sneller en efficiënter verlopen? Welke ICT-oplossingen zijn de beste? Welk CRM-systeem? Hoe integreren we de aangeschafte systemen en templates van verschillende leveranciers? Dat kostte ons veel tijd, energie en geld. En dan nog bleef de twijfel of we alles wel optimaal en compliant georganiseerd hadden. Ik dacht: wij zullen toch niet het enige kantoor zijn dat hier tegenaan loopt?”

Op organisatieniveau beginnen
Deze vraag liet Frank van Disseldorp niet los. “Kleine kantoren wachten vaak af hoe de markt zich zal ontwikkelen. Ik wilde vooruit denken: hoe ziet het kantoor van de toekomst eruit. Dat kostte me negen maanden. In Oscar Hofs (accountant bij Biemans Accountants en belastingadviseurs) en William Manders (registeraccountant bij Brabant accountants en belastingadviseurs) vond ik partners om ideeën concreet vorm te geven. Onze insteek was: de inrichting van de software bepaalt ons kantoorproces (en niet andersom). We begonnen met op organisatieniveau belangrijke zaken goed en slim te regelen. Zo hielden we op dossierniveau weinig ballast over. We legden als het ware een ‘knip’ tussen organisatie en dossiers. Hierdoor zorgden we ervoor dat kantoorprocessen beter en sneller verlopen en we compliant zijn.”

Lees complete White paper "Compleet en betaalbaar ICT- en kwaliteitsplatform voor de MKB-accountant"

Categorie(n) Branche > Accountantskantoren, Assuring (incl. certificeren en compliance), Soort > Documentbeheer en dossierbeheer
Bronvermelding CaseWare Nederland
Internet URL http://www.caseware.nl

Terug

Gerelateerde berichten

IT-based audit maakt controleproces efficienter [29-06-2015]

Innovatieve HR-dienstverlener YoungCapital implementeert Corporate Suite [19-12-2014]

Accountants en fiscalisten werken samen in een (1) klantdossier [10-06-2014]


1 november 2017
ICT Accountancy Jaarcongres
Met als hoofdthema Blockchain (3 ervaren sprekers). Maar ook de waarde van Big data, overview IT-recht (met AVG), Cyber risico management, Realtime accounting, PSD2, Instant Payments, actuele ontwikkelingen en ICT Accountancy award.
Meer info en aanmelden...


CreAim

Informer software

KING

Timewriter

MUIS Software


Onerzoeksbureau GBNED