Softwarepakketten.nl

Bijdrage van Bloggers (blogs)

Meer redenen waarom accountant een businesscoach moet worden

Plaatsingsdatum 10-06-2014
Berichtdatum juni 2014

We zien een aantal belangrijke redenen waarom accountants meer strategische diensten moeten aanbieden en zich moeten ontwikkelen tot businesscoach. Klanten willen bijvoorbeeld meer transparantie als het gaat om het aantal gefactureerde uren. En in het huidige economische klimaat zijn klanten niet echt happig om te betalen voor het handmatig invoeren van gegevens als ze dat ook zelf of automatisch kunnen laten doen.

Meer concurrentie in de markt
Door de concurrentiestrijd van de laatste jaren zijn de tarieven waarschijnlijk onder druk komen te staan. Met alle gevolgen voor de marges. (Zo niet… van harte gefeliciteerd!) Het is geen geheim dat veel accountantskantoren het zwaar hebben. En voor welke branche geldt dat nou eigenlijk niet?

Veranderingen scheppen kansen
Klanten zitten niet alleen bovenop hun uitgaven, ook hun verwachtingen zijn veranderd. De lat ligt hoger. Kortom, we leven in onzekere tijden. Maar het kunnen ook mooie tijden zijn als je bereid bent te investeren in een nieuwe toekomst.

Afwachten is geen optie
Als accountant moet je op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Gelukkig zijn de kansen legio. Het enige wat je je niet kunt veroorloven is achterover leunen en afwachten. Er moet echt iets veranderen. Je bedrijf moet zich ontwikkelen.

De echte professional is proactief
Een goed begin is om je klanten actief te benaderen, met bedrijfsinformatie die altijd up-to-date is. Denk aan strategische rapportages en nauwkeurige analyses. Daarmee kan je een gezonde adviespraktijk op- en uitbouwen. Door daarnaast alledaagse taken uit te besteden aan klanten – of gewoon te automatiseren – is er meer tijd om te werken aan de adviespraktijk.

Betrek klanten bij de ontwikkeling
We moeten je teleurstellen. Je bent er niet met nieuwe visitekaartjes en een vlotte powerpoint. Je bedrijf moet echt een transitie doormaken. Een goed geplande ontwikkeling, waar ook klanten nauw bij betrokken zijn. Exact Online wil graag helpen  deze ontwikkeling in stappen te maken. Deze gratis whitepaper is nog maar het begin. Het helpt om samen met klanten een actiegericht bedrijfsplan op te stellen. Zo kan je  nieuwe diensten aanbieden en zet je bedrijf neer als betrouwbare bedrijfspartner voor de lange termijn.

Samenvattend: waarom wordt een accountant een bedrijfsadviseur?

  • Veranderende marktbehoeften – mkb’ers hebben meer nodig dan iemand die alleen de boeken doet.
  • Een kans om extra inkomsten bij klanten te genereren.
  • Versterk de relatie met klanten door een essentieel onderdeel te worden van hun dagelijkse bedrijfsvoering.
  • Haal meer uit je beste medewerkers. Laat ze niet verzanden in administratie- en controlewerk.

Download de whitepaper

Categorie(n) Branche > Accountantskantoren
Bronvermelding Exact software
Internet URL http://www.exact.nl

Terug

Gerelateerde berichten

Robots in finance is dichterbij dan je denkt: no hands accounting [30-08-2017]

Exact Finance: helpt bij uitdaging om een financiering te krijgen [20-08-2017]

UBL: Direct overstappen of een hybride model? Facturatiemodel 3.0 [04-03-2016]

Van accountant naar businesscoach [14-05-2014]


13 december 2017
Seminar: elektronisch factureren in de praktijk
Aan de orde komt: overview elektronisch factureren, Europese standaard EN 16931, SCOBDO.eu: automatische conversie, elektronisch factureren en de originele factuur, elektronisch factureren en de overheid, elektronisch factureren internationaal met o.a. VAT compliance verplichtingen, PEPPOL netwerk, elektronisch factureren in de praktijk, robotic accounting en machine learning en elektronisch factureren en factuurscenario's.
Meer info en aanmelden...


CreAim

Informer software

KING

Timewriter

MUIS Software


Onerzoeksbureau GBNED